.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمل صد در صد در زمینه مصوبات سفر ریاست جمهوری متضرر شده است
این اشتباه مسئولین در سطح استان و شهرستان بود و اگر عاقل و زیرک بودیم نمی گذاشتیم پروژه ای که در حال اجراست جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری محسوب شود...

نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلام گفت: آمل صد در صد در زمینه مصوبات سفر ریاست جمهوری متضرر شده است زيرا بسیاری از بودجه هایی که قبل از سفر به پروژه های آمل اختصاص یافته بود جزو مصوبات سفر محسوب شد.

به گزارش شمال نیو Tعزت ا... یوسفیان نماینده مردم آمل در گفتگوی اختصاصی با ايسنا ،افزود: این اشتباه مسئولین در سطح استان و شهرستان بود و اگر عاقل و زیرک بودیم نمی گذاشتیم پروژه ای که در حال اجراست جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری محسوب شود.

یوسفیان ادامه داد: در حال حاضر سه بیمارستان در حال ساخت در آمل داریم که پروانه ساخت و تاریخ آنها متعلق به قبل از سفر است و حتی برای آنها تأمین بودجه هم شده بود ولی به عنوان مصوبه سفر معرفی شده است.

وي با اشاره به اينكه مطالعه سد منگل از چهار سال پیش آغاز شد افزود:متاسفانه اين پروژه نيز جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار گرفت .

نماينده مردم آمل ادامه داد:دانشکده دامپزشکی نيز که مراحل پایانی آن طی می شد به خاطر مصوبات سفر كار آن متوقف شد و ما در حال حاضر از مسیر دیگری کار را ادامه می دهیم.

نماینده آمل با اشاره به کمک های مالی دولت و اینکه هیچ وقت دولت راضی نیست ما به مردم دروغ بگوییم گفت: مسئولین ما باید واقعیت ها را به مردم می گفتند، و بين پروژه هاي مردمي و دولتي تفاوت قائل مي شدند.

عزت ا... یوسفیان در رابطه با شهر ویژه شدن آمل نیز ضمن انتقاد به افرادی که بنا به دلایلی در این رابطه مانع تراشی می کنند گفت: در نامه ای که مهدي هاشمی سرپرست وقت وزارت کشور به معاون اول رئیس جمهور نوشت اعلام کرد که شهرستان آمل بالاترین شرایط را نسبت به دیگر شهرهای استان مازندران کسب كرده است و ما در حال حاضر نظر مثبت ریاست جمهور، سازمانها و وزارت خانه هایی که با این موضوع مرتبط بودند را جلب کردیم، ولی انتظار ما این است دوستانی که به دنبال ویژه بودن شهر خود هستند از ما کمک بگیرند، ولی نروند بگویند چرا آمل ویژه شد؟ بگویند چرا ما نشدیم؟

یوسفیان ادامه داد: از حرکت بعضی دوستان تأسف می خورم. هیچ منعی ندارد که دو شهر کنار هم ویژه شوند، آنها نهایتاً خودشان به نتیجه نمی رسند، لذا بنده حاضرم به آنها کمک کنم به شرط اینکه موجبات تأخیر زحمت ما را فراهم نکنند.

نماینده آمل به ایسنا گفت: قطعاً تا یک ماه آینده نتیجه نهایی اعلام خواهد شد و خوشبختانه تا این لحظه نتیجه مثبت است.

یوسفیان در رابطه با وضعیت سد منگل نیز با بیان اینکه کارهای انجام شده در این سد در استان بی نظیر است گفت: ما امور مربوط به سد را در سه محور شروع کرده ایم، اول خود سد، دوم جاده جایگزینی که هراز راه مطالعات آن را انجام داده و محور سوم هم همراهی وزارت جهاد کشاورزی برای تخلیه مخزن سد است، یعنی روزی که سد تمام شد همان روز کلید آبگیری آن هم زده شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال کار تبلیغی در رابطه با سد نیستیم به ايسنا گفت: سد منگل از لحاظ بودجه نیز جایگاه مناسبی دارد و دارای بودجه اجرایی و مطالعاتی است. از سویی وزارت نیرو نیز مصمم به ساخت سد است و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اقدامات صورت گرفته در رابطه با جاده هراز را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: اولین اقدام ما این بود که جاده هراز را از جاده روستایی بودن نجات دادیم و برای اولین بار این جاده دارای ردیف اعتباری شد.

وی افزود: هم اکنون در 7 نقطه از جاده هراز پیمانکاران مشغول عملیات تعریض، بهسازی و ایمنی هستند و 10 نقطه دیگر هم طی همین هفته به پیمانکاران واگذار خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به چگونگی وضعیت صنعت آمل با اشاره به اینکه 50 درصد صنعت مازندران در آمل است گفت: مازندران را می توان به دلیل فاصله بسیار کم شهرها یک کلان شهر دانست و از این منظر، اقتصاد و صنعت آمل یعنی کلان شهر مازندران و این اقتصاد زمانی دوام می آورد که پشتیبانی اقتصادی از آن صورت پذیرد، که متأسفانه الآن این مهم انجام نمی گیرد و ممکن است با ادامه این روند به نقطه بسیار نامطلوبی برسیم.

یوسفیان با بیان اینکه سیاست های غلطی همچون دادن وام های بی برنامه، چاپ اسکناس بدون پشتوانه و از طرفی سياست سه قفله کردن منابع بانکی را از سوی بانک مرکزی تجربه کردیم گفت: این انتظار را از رئیس کل بانک مرکزی داریم که با اتخاذ یک سیاست تلفیقی و متعادل زمینه را برای رشد و کمک به بنگاه های اقتصادی و صنعتی فراهم کند، در غیر این صورت تولید زمین خواهد خورد.

یوسفیان تحولات اخیر اقتصادی دنیا را قابل تأمل دانست و به ايسنا گفت: آنها به نحوی از این مهلکه خارج می شوند ضربه این رکود اقتصادی دنيا متوجه ايران خواهد شد زيرا چیزی که می بینیم پائین آمدن ارزش سهام است اما سهام از بین نرفته و قابل فروش است.

وی اقتصاد جهانی را شبیه توپ جنگی توصيف كرد که از مکان شلیک توپ تنها صدا بلند می شود و آنجا که گلوله می افتد ضربه خواهد خورد .

وي ادامه داد: اقتصاد جهانی در حال حاضر اینگونه است و ترکش این گلوله در زمین کشورهای در حال توسعه مثل کشور ما خواهد بود.

یوسفیان گفت: نباید خودمان را گول بزنیم بلکه باید از این فرصت استفاده کنیم و زمینه ها را برای سرمایه گذاری خارجی فراهم کنیم.

وی ایران را جزیره ثبات در منطقه نا آرام خاورمیانه دانست و گفت: الآن بهترین زمان برای انتقال سرمایه خارجی به داخل کشور است و اگر مسئولین اقتصادی کشور نجنبند این موقعیت دیگر ایجاد نمی شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا، طرح تحول اقتصادی را مربوط به گذشته و جزو برنامه های پنج ساله دانست و گفت: آنچه باید اتفاق بیفتد قانونی بوده که دولت را مکلف به هدفمند کردن یارانه ها نموده است و مجلس مصمم است در این زمینه کار کارشناسی انجام گیرد و بدون آن کار راپیش نخواهد برد.

یوسفیان گفت: در حال حاضر استانهایی در کشور وجود دارند که 42 درصد مردم آن استان تحت پوشش کمیته امداد هستند و در واقع هدف این است که همه اقشار به یک اندازه از سهم یارانه ها بهره مند شوند.

وی اظهار كرد: هر اتفاق اقتصادی یکسری هزینه هایی را هم خواهد داشت و ما یقین داریم یارانه ها تورم زا خواهند بود، ولی نباید این هزینه ها به گونه ای باشد که از اصل ماجرا پشیمان شویم و همه به یکباره در آتش تورم ناگهانی بسوزند و آرزوی شرایط قبلی را داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، وضعیت بودجه عمرانی در کشور را آش نخورده و دهان سوخته توصیف کرد و گفت: با اعلام بودجه عمرانی در بخش های مختلف تورم ایجاد می کنیم و بعد هر جا در بودجه جاری کم آوردیم می خواهیم از بودجه عمرانی جبران کنیم.

وي تصريح كرد:این پول تورم خود را در بازار گذاشته است در صورتی که کاری هم صورت نگرفته و بعد برای بودجه متمم می آوریم.

وی با اعلام اینکه متمم در بودجه یعنی دیکته ای که غلط دارد، گفت: اگر بودجه بر اساس واقعیت ها نوشته شده باشد ما نیاز به متمم ها نداریم.

نماینده قوه مقننه در شورای مبارزه با مفاسد اقتصادی در پاسخ به ایسنا پیرامون وضعیت صندوق ذخیره ارزی، با بیان اینکه هر جا با کسری مواجه می شویم می گوئیم صندوق ذخیره ارزی، گفت: یک دلار برداشت از صندوق ذخیره ارزی باید با مصوبه مجلس باشد و اگر مقدار برداشت دولت از صندوق با مصوبات مجلس مغایرت داشته باشد قطعاً برداشت غیر قانونی صورت گرفته و مجلس هم ایستاده است تا با تمام توان با این مسئله برخورد کند.

یوسفیان خاطر نشان كرد: کمیسیون بودجه ریال و دلاری را در این مسئله که به دلخواه از صندوق ارزی برداشت شده باشد از کنار آن نخواهد گذشت.

نماینده مردم آمل در رابطه با استیضاح وزیر کشور و طرح استیضاح وزیر کشاورزی به خبرنگار ایسنا گفت: تحقیق و تفحص، استیضاح و سؤال حق و ابزار مجلس است و قطعاً وزیر کشور و دولت در مجلس حاضر خواهند شد اما استیضاح وزیر کشاورزی هنوز وصول نشده است.

وی متن استیضاح وزیر کشاورزی را با قانون منطبق ندانست و گفت: باید از استیضاح رفع نقص شود ولی ما از نمایندگان انتظار داریم که ببینند آیا در شرایط فعلی دو استیضاح مصلحت است؟

یوسفیان گفت: اگر دو استیضاح با هم رأی بیاورد سقوط دولت را خواهیم داشت و ما باید به این مسئله توجه خاص داشته باشیم که آیا در ماه های آخر دولت رأی اعتماد مجدد کابینه به صلاح است یا خیر؟

یوسفیان همچنين اعلام وصول نشدن استیضاح وزیر کشاورزی را محتمل دانست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.